Słowianka Gorzów Wlkp.

Aqua Aerobic Aqua Step

Home » Aqua Aerobic Aqua Step

Nowość!!!

Aqua step 

to trening o charakterze wzmacniająco-wytrzymałościowym, którego głównym celem jest modelowanie bioder i pośladków oraz wzmacnianie mięśni brzucha. Zajęcia prowadzone są w wodzie płytkiej z wykorzystaniem platform umieszczonych na dnie basenu..

Wykorzystanie stepu powoduje, że trening jest bardziej urozmaicony. Na  specjalnej platformie wykonuje się pojedyncze kroki a następnie układy choreograficzne. Są to ćwiczenia idealne dla osób, które chcą kształtować i ujędrniać ciało, poprawiać swoją wydolność oraz lubią proste, intensywne ćwiczenia na stepie. Wchodzenie i schodzenie ze stopnia to doskonały trening modelujący głównie dolne partie ciała, aczkolwiek jeśli dodamy obciążenie na ręce, działamy również na górę. Dzięki niezliczonej ilości kombinacji jaką można wykonać na stopniu, jest to wyjątkowo atrakcyjny i urozmaicony trening.

Jak wiadomo ciało ludzkie waży w wodzie o wiele mniej, a więc ćwiczenia w niej wykonywane nie powodują przeciążenia stawów, są bezpieczne i bardzo skuteczne. Przy tym woda stawia duży opór, można podczas tej formy ruchu zwiększyć siłę mięśni w takim samym stopniu, jak podczas wyciskających pot ćwiczeniach na siłowni. Trening w wodzie można stosować przez cały rok.

Podczas gimnastyki w wodzie choć mięśnie będą pracowały bardzo intensywnie, na pewno odczujesz mniejsze zmęczenie, niż na siłowni, a efekt ćwiczeń jest podobny, a nawet lepszy J. Woda wspaniale działa na ciało, ujędrnia je, a poprzez wyporność wody ćwiczenia są nieskomplikowane.

Korzyści z uczestnictwa w zajęciach:

  • wyrzeźbienie dolnych partii ciała w stosunkowo krótkim czasie
  • ujędrnienie skóry
  • redukcja cellulitu
  • wzmocnienie mięśni nóg, pośladków i mięśni brzucha
  • poprawa wytrzymałości mięśniowej
  • poprawa kondycji
  • poprawa samopoczucia

Co to jest Aqua Aerobik?

    Aqua Aerobik to nic innego jak wykonywanie wybranych ćwiczeń i układów aerobicu w wodzie, przy czym nie jest tu wymagana umiejętność pływania. Siła wyporu wody sprawia, że ciało człowieka staje się lżejsze, a wykonywanie ćwiczeń jest dużo łatwiejsze. Podczas aktywności na ciało działa ciśnienie hydrostatyczne, wywierające wpływ na ruch klatki piersiowej, odciążając jednocześnie mięśnie potrzebne do utrzymania sylwetki w pionie oraz kręgosłup i stawy.

       Zajęcia przypominają typowy aerobik i mogą być prowadzone w przeróżnych kombinacjach, zarówno układów choreograficznych, jak i wzmacniających. Stosuje się zarówno ćwiczenia bez przyborów jak i z nimi, które wykorzystywane są do następujących ruchów:

  • wspomagające - ruch w kierunku powierzchni wody
  • oporujące - ruch w kierunku dna basenu
  • odciążające - ruch po powierzchni wody z oporowaniem.

Aqua aerobik to idealna forma ćwiczeń dla osób nie uprawiających czynnie sportu, osób z nadwagą, osób starszych oraz mających problemy z ze schorzeniami układu kostno-stawowego.

W ciągu godziny spalanych jest około 580 kilokalorii.

Zalety treningu Aqua Aerobik:

  • odciążenie stawów i kręgosłupa,
  • poprawienie giętkości ciała,
  • wzmacnianie mięśni grzbietu, nóg i pośladków,
  • obniżenie napięci mięśni i korygowanie postawy,
  • zwiększanie ruchomości stawów, poprawienie elastyczność mięśni, stawów i więzadeł,
  • rozwijanie mięśni i likwidację celulitu,
  • zwiększanie pojemności wyrzutowej serca oraz siły mięśni związanych z oddychaniem,
  • uwalniana w trakcie zajęć endorfina wpływa korzystnie na samopoczucie likwidując napięcie i stres,
  • wysmuklenie sylwetki,
  • zredukowanie tkanki tłuszczowej,
  • zwiększenie wytrzymałości organizmu.

Struktura zajęć

  • rozgrzewka: 3- 5 min,
  • część główna: praca wytrzymałościowo-siłowa około 35 minut,
  • rozluźnienie uspokojenie około 5 minut,
  • łącznie zajęcia w wodzie trwają 45 minut,
  • w ramach prowadzonych zajęć pobyt w strefie płatnej obejmuje 75 minut.

Regulamin korzystania z zajęć Aqua Aerobik

Jakie usługi najczęściej wybierasz na Słowiance?
Sonda
Facebook