Słowianka Gorzów Wlkp.

NAUKA PŁYWANIA DZIECI , MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH

NAUKA PŁYWANIA – KROK „1”

- 20 zajęć na basenie sportowym na wodzie płytkiej

- dla dzieci od lat 5, dla młodzieży oraz dla dorosłych

- zajęcia nauki pływania w podstawowym zakresie, rozwijające umiejętności nabyte podczas kursu Nauka Pływania – Krok „0”, mające na celu adaptację do środowiska wodnego oraz naukę pływania statycznego, naukę podstawowych ruchów napędowych nóg, nurkowania, skoków do wody na nogi, naukę stylu grzbietowego itd.

 

NAUKA PŁYWANIA – KROK „2”

- 20 zajęć na basenie sportowym na wodzie głębokiej

- dla dzieci od lat 5, młodzieży i dorosłych

- zajęcia doskonalenia i rozwijania umiejętności pływania nabytych podczas kroku „1” , mające na celu doskonalenie stylu grzbietowego oraz naukę pływania stylem dowolnym (kraulem) itd.

 

NAUKA PŁYWANIA – KROK „3”

- 20 zajęć na basenie sportowym na wodzie głębokiej

- dla dzieci od lat 5, młodzieży i dorosłych

- zajęcia doskonalenia i rozwijania umiejętności pływania nabytych podczas kroku „2” , mające na celu doskonalenie stylu dowolnego oraz naukę pływania stylem klasycznym (żabką) itd.

 

NAUKA PŁYWANIA – KROK „4”

- 20 zajęć na basenie sportowym na wodzie głębokiej

- dla dzieci od lat 5, młodzieży i dorosłych

- zajęcia doskonalenia i rozwijania umiejętności pływania nabytych podczas kroku „3” , mające na celu doskonalenie stylu klasycznego oraz naukę pływania stylem motylkowym (delfinem) itd.

 

 

NAUKA PŁYWANIA – KROK „5”

- 20 zajęć na basenie sportowym na wodzie głębokiej

- dla dzieci od lat 5, młodzieży i dorosłych

- zajęcia doskonalenia i rozwijania umiejętności pływania nabytych podczas kroku „4” , mające na celu doskonalenie stylu motylkowego oraz naukę pływania stylem zmiennym oraz innych elementów pływania sportowego (np. skoku startowego, nawrotów pływackich itp.) itd.

 

KURS WEEKENDOWY

Nauka pływania – krok od „1” do „5” dla dzieci od 5 lat, dla młodzieży i dorosłych –

-zajęcia w soboty 1 raz w tygodniu

-czas zajęć w wodzie: 45 minut

 

UWAGA!

Organizator nie gwarantuje, że Uczestnik Szkoły Pływania Słowianki opanuje wszystkie zakładane umiejętności programowe podczas jednego kursu.

Każdy Krok  Szkoły Pływania Słowianki zawiera określony program, który POWINIEN zostać opanowany przez Uczestnika, by mógł On kontynuować zajęcia na bardziej zaawansowanym poziomie. O przejściu do kolejnego Kroku, na koniec danego kursu ostatecznie decyduje instruktor oraz kierownik Szkoły Pływania Słowianki po ocenie nabytych umiejętności Uczestnika.

 

 

 

NAUKA PŁYWANIA/DOSKONALENIE DLA DZIECI POWYŻEJ 3 ROKU, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH

Pływanie jest formą aktywności ruchowej, która wszechstronnie oddziałuje na organizm człowieka, zapobiega niektórym schorzeniom, poprawia stan zdrowia, odpręża i relaksuje. Można ją uprawiać dla przyjemności oraz rozrywki przez całe życie bez względu na przejawiany stopień sprawności. Umiejętność pływania zapewnia również bezpieczne przebywanie na różnorakich akwenach wodnych zapewniając możliwość korzystania z ich uroków bez strachu przed wypadkami utonięć. Na nauczanie pływania nigdy nie jest za późno, jednak im wcześniej podjęte, tym łatwiej pozbyć się lęku przed wodą i szybciej opanować sztukę pływania.
Ruch w środowisku wodnym, racjonalne pływanie oprócz niezaprzeczalnych walorów rekreacyjnych przynosi szereg korzyści zdrowotnych i kompensacyjno - korekcyjnych. Walory pływania wynikają ze swoistych cech środowiska wodnego oraz z ich oddziaływania na organizm człowieka. Pływanie to przede wszystkim aktywny ruch w wodzie, a ruch poprawia i doskonali funkcjonowanie układów biologicznych organizmu oraz wpływa pozytywnie na psychikę człowieka. Dzięki wysiłkowi związanemu z oddychaniem, mięśnie klatki piersiowej wzmacniają się a pojemność życiowa płuc rośnie. Organizm człowieka jest bardziej dotleniony. Dzięki wyporności wody, wyczuwalnie zmniejsza się ciężar ciała w wodzie i można wykonywać ruchy swobodnie w sposób odciążony.
Horyzontalne, poziome ułożenie ciała ułatwia krążenie krwi, gdyż nie musi ona być pompowana do góry z siłą przeciwdziałającą sile grawitacji. Pływanie usprawnia więc krążenie krwi, wzmacnia naczynia krwionośne i umieszczone w nich zakończenia nerwowe oraz poprawia pracę serca. Wszystko to poprawia przemianę materii i przyspiesza kurację odchudzającą. Działanie wody na skórę połączone jest z oddziaływaniem termicznym. Wysokie przewodnictwo cieplne wody, która ma temperaturę znacznie niższą niż ciało pływaka, zwiększa odporność organizmu na zmiany temperatur. Wszystkie bodźce działające na człowieka pływającego mają inny charakter i wymiar niż podczas działań na lądzie. Zmusza to centralne ośrodki nerwowe do funkcjonowania odmiennie, są one aktywne, ale inaczej niż na lądzie co pozwala im na wypoczynek i dlatego po pływaniu czujemy się zrelaksowani i wypoczęci.
Pływanie, uprawiane racjonalnie, uodparnia organizm, zapobiega zachorowaniom, zwiększa wydolność organizmu i opóźnia oznaki starzenia się. Działanie wody ujędrnia i wygładza naskórek.
Pływanie ma szczególne znaczenie w profilaktyce wad postawy dzieci i młodzieży, wzmacnia ono gorset mięśniowy kręgosłupa i rozciąga przykurczone mięśnie, odciąża zmęczony kręgosłup. Środowisko wodne jest doskonałym miejscem do wykonania wielu ćwiczeń, ponieważ utrata ciężaru ciała po zanurzeniu w wodzie umożliwia wykonanie wielu zadań niemożliwych lub bardzo trudnych do wykonania w innych warunkach. Rozluźnienie mięśni charakterystyczne dla swobodnego ułożenia ciała na powierzchni wody sprzyja korzystnym dla celów kompensacji obszernym ruchom w stawach, powiększającym zakres tych ruchów.
Pływanie harmonijnie rozwija całe ciało, gdyż aktywizuje więcej grup mięśniowych niż jakakolwiek inna dyscyplina sportowa, jest gimnastyką dla mięśni i stawów, zmniejsza napięcie mięśniowe pobudzając jednocześnie prawidłowy rozwój gorsetu mięśniowego oraz aparatu kostno - stawowego, wspomaga proces rehabilitacji np. u dzieci z dolegliwościami kostno - stawowymi, korzystnie oddziałując na ruchomość stawów. Pływanie wpływa korzystnie na ogólny rozwój psychofizyczny i sprawność dzieci, kształtuje u nich podstawowe cechy motoryczne: siłę, szybkość, wytrzymałość, wyrabia pożądane cechy osobowościowe np. odwagę, zdyscyplinowanie, wpływa również na rozwój społeczny: zgodne współdziałanie w zespole, odpowiedzialność za drugą osobę znajdującą się w wodzie. Jest doskonałą formą spędzania czasu wolnego.

Jak często odwiedzasz Słowiankę?
Sonda
Facebook